Welkom op de website van Post-Kogeko

Historie

Historie

Wat in 1979 begon met een transportbedrijf aangestuurd vanuit de woning van Dirk en Tilly Post, is inmiddels uitgegroeid naar een logistieke diensterlener dat werk biedt aan ruim 450 mensen en bijna 250 vrachtwagens op de weg heeft.



 

1979

Dirk Post werkt bij zijn broer Aat in het grondverzetbedrijf. De jonge Dirk begint net als zijn broer een eigen bedrijf in het grondverzet. De markt is echter slecht. Daarom verlegt hij zijn werkterrein naar het containervervoer. Dat komt sterk op in de Rotterdamse haven.


 

1982

Dirk haalt met Hollands Veem de eerste eigen grote klant binnen. Hollands Veem is een dochteronderneming van Handelsveem. Enkele jaren eerder is Dirk hier min of meer bij toeval binnengekomen. Tijdens een havenstaking is het een van de weinige bedrijven waar nog wordt gewerkt. Dirk bewijst ze een dienst door een container van het spoor te halen en kan met ingang van de volgende dag komen rijden.

 

1985

Dirk slaat een andere grote vis aan de haak: het expeditiebedrijf Kogeko in Rotterdam. Het bedrijf vervoert lading voor fruitimporteurs van de Rotterdamse haven naar de Stena Line voor transport naar Engeland. Trekkers van Post rijden huiftrailers van Rotterdam naar Hoek van Holland. Post opent een kantoor aan de Marconistraat in Rotterdam.



 

1990

Dirk Post neemt Kogeko over en verhuist naar het kantoor van Kogeko in het Euro Fruit Centrum in dezelfde straat. Post wordt door de overname een belangrijke concurrent van Adrie Visbeen, een van de grote vervoerders op Engeland.



 

1994

Alle activiteiten van Post worden geconcentreerd op een nieuwe locatie op industrieterrein Coldenhove-Zuid in Maasdijk. Post opent daar een nieuw kantoor, met garage, opslag en wasstraat. Op de gevel prijkt de nieuwe naam van het bedrijf: Post-Kogeko.



 

1995

Post-Kogeko neemt Van Die Transport over en verwerft daarmee in één klap een belangrijke positie in de distributie. Dirk neemt deze stap om risico’s te spreiden en Post-Kogeko verder te ontwikkelen tot allround logistiek dienstverlener.

 

 

1996

J. van Die Transport reed al jaren voor Bakkerij A.A. Den Boer in Rotterdam. De bakkerij besteedde zijn transport uit aan Intra A.A. Den Boer. Intra A.A. den Boer wordt overgenomen door Post-Kogeko. Met deze overname kwamen er 5 collega’s en 12 vrachtwagens over.



 

1998

Dirk Post en voormalig concurrent Adrie Visbeen richten samen met Norfolk Line DailyFresh op om doelmatiger groente en fruit naar Engeland te transporteren. DailyFresh begint met een vestiging in het Westland en krijgt later ook vestigingen in Duinkerken (Frankrijk) en Venlo.



 

1999

De kleinste overname was in 1999. Dirk Post neemt het transport over van Royal van Namen in Barendrecht. Met deze overname kreeg Post-Kogeko er 4 collega’s, 3 trekkers en 2 trailers bij.



 

2004

Post-Kogeko, Visbeen en het voormalige Geest North Sea Line richten Coolboxx op. Coolboxx biedt een service voor multimodaal vervoer met de 45ft reefercontainer. Met deze Coolboxx containers wordt ingespeeld op de trend om naast het wegvervoer andere transportmogelijkheden te benutten.



 

2007

Post-Kogeko neemt samen met drie andere vervoerders de transportactiviteiten over van Bakkersland BV, een keten van zestien bakkerijen. De 160 chauffeurs en het 115 eenheden tellende materieel gaan over naar de vervoerders. 



 

2008

Post-Kogeko neemt de transportactiviteiten van Campina over. Post-Kogeko komt als beste overnamepartij uit de bus na een (internationale) tender, waar zo’n twintig ondernemingen uit binnen- en buitenland op inschrijven. 



 

2009

Post-Kogeko viert haar 30-jarig bestaan. Het bedrijf wordt inmiddels geleid door een driehoofdige directie. Dirk Post is en blijft commissaris aan het bedrijf verbonden.  



 

2009

De vloot van Post-Kogeko is van kleur veranderd. Het karakteristieke rood maakt plaats voor hagelwit. De nadruk komt daarmee meer te liggen op het logo: de adelaar.  



 

2009

Snackproducenten Beckers en Favory Convenience Food hebben een overeenkomst gesloten met Post-Kogeko Logistics voor de logistieke afhandeling van hun producten. Post-Kogeko verzorgt niet alleen het diepvriesvervoer en de opslag, maar gaat ook orders voor dezelfde klant combineren. Voor Post-Kogeko is de overeenkomst een nieuwe stap in de verbreding van de activiteiten. In juni heeft Post-Kogeko de trekkende eenheden en chauffeurs overgenomen van 4Star Logistics. Die verzorgden tot dan toe het transport. 

 



 

2010

Post-Kogeko neemt de activiteiten over van Van der Meer Logistic in Roelofarendsveen. Post-Kogeko wil met deze overname haar positie in de Vries Logistiek versterken. De activiteiten in Roelofarendsveen vormen samen met het vrieshuis van Post-Kogeko in Acht een stevige basis om verder te groeien.


 

2011

Post-Kogeko is een van de drie genomineerde bedrijven voor de Ondernemersprijs Transport en Logistiek 2012 van TLN in de categorie Groot. Dit jaar gaat de prijs naar bedrijven in de transport en logistieke sector die uitblinken op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen.

 

 

 

 

2012

Alle logistieke knowhow die Post-Kogeko de voorgaande dertig jaar heeft opgebouwd is samengebracht in een nieuwe adviesorganisatie: Wayz. De expertise komt nu ook beschikbaar voor verladers en andere logistieke dienstverleners. 

 

 

2013

Post-Kogeko neemt de transport activiteiten van Leo de Bruijn Transporten in Gilze over. Post-Kogeko zet hiermee een nieuwe stap in de realisatie van haar strategie om een bepalende speler te worden in de distributie.

POST-KOGEKO NEEMT ACTIVITEITEN KERRES TRANSPORT GROEP OVER 

 

2014

Post-Kogeko Logistics neemt de transport activiteiten van Kerres Transport Groep in Heerlen over. De overname past bij de consolidatie slag die gemaakt wordt in de winkeldistributie en de strategische rol die Post-Kogeko hierin wil spelen.